Δωρεάν 
Προληπτικός
Έλεγχος

Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.

Δωρεάν Έλεγχος

Οι φίλοι που περιμένουν στις κούνιες, το τηλέφωνο που χτυπά διαρκώς, η αγαπημένη μου εκπομπή που παίζει στην τηλεόραση και το ολοκαίνουριο ηλεκτρονικό παιχνίδι που με περιμένει μέσα στο κουτάκι του για να το εξερευνήσω…όλα αυτά μαζί ή και το κάθε ένα ξεχωριστά, είναι λόγοι για να αποτρέψουν το παιδί σας από το να διαβάσει.

Οι αντιπαραθέσεις, συχνές. Καμιά φορά και έντονες. Και έπειτα, όταν εσείς έχετε κερδίσει την μάχη, ο μικρός ηττημένος ονειροπολεί πάνω από άγραφα τετράδια και αδιάβαστα βιβλία, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτε…περιμένει απλώς να περάσει ο χρόνος και ποιος ξέρει…μπορεί να έρθει η ώρα ενός δεύτερου γύρου! Αν αυτή σας είναι μια γνώριμη εικόνα, διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές και ίσως βρείτε κάποια λύση!

  Προσαρμόστε την σχολική εργασία στις ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού. Ασχοληθείτε χωριστά με κάθε μάθημα και δώστε την δυνατότητα για μικρά διαλείμματα. Έτσι, είναι πιθανό το παιδί σας να διαβάσει πιο ευχάριστα και να είναι πιο αποδοτικό.

  Επιλέξτε για το διάβασμα μια ώρα της ημέρας κατά την οποία το παιδί είναι πιο ξεκούραστο (πχ, μετά τον μεσημεριανό ύπνο).

  Σωστή θέση!!! Το κάθισμα και το γραφείο του παιδιού θα πρέπει να είναι στο κατάλληλο ύψος. Τα πόδια ακουμπούν στο έδαφος χωρίς να λυγίζουν υπερβολικά (κανόνας κάμψης 90ο σε ισχία-γόνατα-αστραγάλους), ενώ οι αγκώνες στηρίζονται στο γραφείο χωρίς να αφήνουν την πλάτη να κυρτώνει.

  Ελέγξτε τον φωτισμό (βλέπουμε καλύτερα όταν το φως έρχεται από πίσω και πάνω από τον αριστερό μας ώμο -για δεξιόχειρες- και προσπίπτει στην επιφάνεια εργασίας μας).

  Μην αφήνετε πάνω στο γραφείο του παιδιού πράγματα που δεν θα χρειαστεί. Του αποσπούν την προσοχή!

  Μην αφήνετε ανοιχτά την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Του αποσπούν την προσοχή!

  Δώστε βοήθεια στο παιδί μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητη (πχ, όταν δεν έχει καταλάβει κάτι από το μάθημα).

  Το παιδί είναι υπεύθυνο να μαζέψει ό, τι χρησιμοποίησε και να το βάλει πίσω στην θέση του…

  Ακόμα, είναι υπεύθυνο για την ετοιμασία της τσάντας του για την επόμενη μέρα, μόλις ολοκληρώσει τις εργασίες του.

Μην ξεχνάτε: τα παιδιά μπορούν να ΠΑΙΞΟΥΝ μόλις τελειώσουν το διάβασμά τους!!! Η τήρηση των παραπάνω κανόνων διευκολύνει εσάς και το παιδί σας με το καθημερινό διάβασμα. Δώστε του ωστόσο τον απαραίτητο χρόνο για να μπορέσει να προσαρμοστεί σε αυτούς!


Βιβλιογραφία:
Κυπριωτάκη, Μ. (2004), Διαταραχές της προσοχής-Τρόποι στήριξης και αντιμετώπισης. Ηράκλειο

.

Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος

Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.

Δωρεάν Έλεγχος

Οι φίλοι που περιμένουν στις κούνιες, το τηλέφωνο που χτυπά διαρκώς, η αγαπημένη μου εκπομπή που παίζει στην τηλεόραση και το ολοκαίνουριο ηλεκτρονικό παιχνίδι που με περιμένει μέσα στο κουτάκι του για να το εξερευνήσω…όλα αυτά μαζί ή και το κάθε ένα ξεχωριστά, είναι λόγοι για να αποτρέψουν το παιδί σας από το να διαβάσει.

Οι αντιπαραθέσεις, συχνές. Καμιά φορά και έντονες. Και έπειτα, όταν εσείς έχετε κερδίσει την μάχη, ο μικρός ηττημένος ονειροπολεί πάνω από άγραφα τετράδια και αδιάβαστα βιβλία, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτε…περιμένει απλώς να περάσει ο χρόνος και ποιος ξέρει…μπορεί να έρθει η ώρα ενός δεύτερου γύρου! Αν αυτή σας είναι μια γνώριμη εικόνα, διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές και ίσως βρείτε κάποια λύση!

  Προσαρμόστε την σχολική εργασία στις ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού. Ασχοληθείτε χωριστά με κάθε μάθημα και δώστε την δυνατότητα για μικρά διαλείμματα. Έτσι, είναι πιθανό το παιδί σας να διαβάσει πιο ευχάριστα και να είναι πιο αποδοτικό.

  Επιλέξτε για το διάβασμα μια ώρα της ημέρας κατά την οποία το παιδί είναι πιο ξεκούραστο (πχ, μετά τον μεσημεριανό ύπνο).

  Σωστή θέση!!! Το κάθισμα και το γραφείο του παιδιού θα πρέπει να είναι στο κατάλληλο ύψος. Τα πόδια ακουμπούν στο έδαφος χωρίς να λυγίζουν υπερβολικά (κανόνας κάμψης 90ο σε ισχία-γόνατα-αστραγάλους), ενώ οι αγκώνες στηρίζονται στο γραφείο χωρίς να αφήνουν την πλάτη να κυρτώνει.

  Ελέγξτε τον φωτισμό (βλέπουμε καλύτερα όταν το φως έρχεται από πίσω και πάνω από τον αριστερό μας ώμο -για δεξιόχειρες- και προσπίπτει στην επιφάνεια εργασίας μας).

  Μην αφήνετε πάνω στο γραφείο του παιδιού πράγματα που δεν θα χρειαστεί. Του αποσπούν την προσοχή!

  Μην αφήνετε ανοιχτά την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Του αποσπούν την προσοχή!

  Δώστε βοήθεια στο παιδί μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητη (πχ, όταν δεν έχει καταλάβει κάτι από το μάθημα).

  Το παιδί είναι υπεύθυνο να μαζέψει ό, τι χρησιμοποίησε και να το βάλει πίσω στην θέση του…

  Ακόμα, είναι υπεύθυνο για την ετοιμασία της τσάντας του για την επόμενη μέρα, μόλις ολοκληρώσει τις εργασίες του.

Μην ξεχνάτε: τα παιδιά μπορούν να ΠΑΙΞΟΥΝ μόλις τελειώσουν το διάβασμά τους!!! Η τήρηση των παραπάνω κανόνων διευκολύνει εσάς και το παιδί σας με το καθημερινό διάβασμα. Δώστε του ωστόσο τον απαραίτητο χρόνο για να μπορέσει να προσαρμοστεί σε αυτούς!


Βιβλιογραφία:
Κυπριωτάκη, Μ. (2004), Διαταραχές της προσοχής-Τρόποι στήριξης και αντιμετώπισης. Ηράκλειο

.