Δωρεάν
Προληπτικός
Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
Δημιουργική μάθηση
Δημιουργική μάθηση. Tο καλοκαίρι είναι μια καλή ευκαιρία για τους γονείς να ενσωματώσουν στην καθημερινότητα των παιδιών τους αυθεντικές εμπειρίες μάθησης καθώς η περίοδος αυτή προσφέρει ένα μεγάλο εύρος ερεθισμάτων και εμπειριών και δεν περιλαμβάνει σχολικό διάβασμα!
Επικοινωνία
Η αλληλεπιδραστική επικοινωνία παρέχει συνεχείς ευκαιρίες συζήτησης με τα παιδιά και τους επιτρέπει να εκφράσουν τις ιδέες αλλά και τις ανησυχίες τους. Μέσω του διαλόγου μπορείτε να αφουγκραστείτε τις σκέψεις αλλά και τις συλλογιστικές και διαλογιστικές ικανότητες των παιδιών σας. Πολλές φορές οι γονείς εκπλήσσονται με τις αποφάσεις και συμπεριφορές των παιδιών τους και αυτό συμβαίνει διότι οι γονείς δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τις απόψεις και αντιλήψεις των παιδιών τους. Είναι καλό λοιπόν, να υιοθετήσετε μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας, ενισχύοντας την ανάπτυξη μιας υγιούς σχέσης με τα παιδιά σας.
Μερικές ιδέες:
- Διαβάστε μαζί ένα βιβλίο και συζητήστε για τους ήρωες, το κεντρικό νόημα της ιστορίας, τα συναισθήματα που βιώσατε.
- Ζωγραφίστε με δαχτυλομπογιές.
- Κάντε μια χειροτεχνία με υλικά από τη φύση.
- Φτιάξτε τα δικά σας παραμύθια και αναπαραστήστε τα.
- Παίξτε κουκλοθέατρο ή παιχνίδια ρόλων.
[/unordered_list]
Ανάπτυξη λεξιλογίου
Το αίτημα των παιδιών για μάθηση είναι πηγαίο ενώ η εξερευνητική τους διάθεση δεν εξαντλείται στα μαθήματα του σχολείου. Μπορείτε να καλλιεργήσετε και να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιο των παιδιών σας διαβάζοντάς τους φανταστικές προτάσεις και ιστορίες (που έχετε φτιάξει οι ίδιοι), διαβάζοντας μόνα τους παραμύθια με εξωτικά μέρη και μυθικά πλάσματα, κουβεντιάζοντας μαζί με τα παιδιά για γεγονότα της καθημερινότητάς τους, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να αποδώσουν το νόημα διαφόρων λέξεων. Το εύρος του λεξιλογίου των παιδιών συνδέεται άμεσα με την κατανόηση και την απόδοση νοήματος κατά τη διάρκεια της αναγνωστικής λειτουργίας.
Μερικές ιδέες:
- Παίξτε με το παιδί σας ένα παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας! Αρχικά λέτε εσείς μια λέξη π.χ. «μπρατσάκια», και το παιδί σας πρέπει να πει μια λέξη που να αρχίζει από το τελευταίο γράμμα της λέξης που είπατε. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση η λέξη θα πρέπει να αρχίζει από «α». Το παιδί σας λέει «αχινός» και ο επόμενος παίχτης πρέπει να πει μια λέξη που να αρχίζει από «σ». Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον τρόπο αυτό, ενώ μπορείτε να προσφέρετε παράλληλα επεξηγήσεις για το νόημα των λέξεων.
- Όνομα-Ζώο-Πράγμα-Φυτό! Απαραίτητα υλικά είναι κόλλες από χαρτί, μολύβια και ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ! Ο πρώτος παίχτης λέει από μέσα του την Αλφάβητο και ο άλλος τον σταματάει λέγοντας «ΣΤΟΠ». Οι παίχτες καλούνται να βρουν από μια λέξη σε κάθε κατηγορία η οποία αρχίζει από το γράμμα που σταμάτησε. Λόγω καλοκαιριού μπορείτε να αλλάξετε τις κατηγορίες και να βάλετε τέτοιες που να αναφέρονται στο καλοκαίρι. Αντί για χώρα βάλτε νησιά, αντί για πράγματα βάλτε καλοκαιρινά αντικείμενα.
- Παίξτε την κλασσική κρεμάλα (με τα δάχτυλα στην άμμο).
[/unordered_list]
Προετοιμασία για την ερχόμενη σχολική χρονιά
Καθώς τα παιδιά απολαμβάνουν στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς, ενθαρρύνετέ τα να καταγράφουν, σε ένα προσωπικό σημειωματάριο, καλοκαιρινά βιώματα και εμπειρίες τους. Τηρώντας ένα είδος χρονοδιαγράμματος, είναι μια θαυμάσια πρακτική για να μυήσει τα παιδιά στην αντίληψη της αλληλουχίας των γεγονότων. Επίσης, ενισχύει στα παιδιά το αίσθημα της ιδιωτικότητας, της αυτοαξίας και της προσωπικής ταυτότητας. Μπορούν λοιπόν να καταγράψουν τις περιπέτειές τους στην παραλία και τη θάλασσα, την επίσκεψή τους σε ένα μουσείο, την άγρια και παράξενη ομορφιά της φύσης κατά την παραμονή τους στο χωριό. Κατά αυτόν τον τρόπο ενισχύουν τις γραφοκινητικές τους ικανότητες, ενδυναμώνοντας τη δημιουργικότητα της σκέψης.
Οι παραπάνω ιδέες μπορούν να αποτελέσουν αφορμή και για άλλες δημιουργικές δραστηριότητες. Είναι ευεργετικό ο γονιός να αλληλεπιδρά και να επικοινωνεί ουσιαστικά με το παιδί κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Αξίζει να δώσετε στα παιδιά σας τη δυνατότητα να επιλέξουν και αυτά με τι θέλουν να ασχοληθούν.
Ευχές για ένα ευχάριστο και δημιουργικό καλοκαίρι!
Πηγές:
Μαργέτη Μαίρη, Ειδική Παιδαγωγός ΜΑ
http://www.patini.gr/
Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
Δημιουργική μάθηση
Δημιουργική μάθηση. Tο καλοκαίρι είναι μια καλή ευκαιρία για τους γονείς να ενσωματώσουν στην καθημερινότητα των παιδιών τους αυθεντικές εμπειρίες μάθησης καθώς η περίοδος αυτή προσφέρει ένα μεγάλο εύρος ερεθισμάτων και εμπειριών και δεν περιλαμβάνει σχολικό διάβασμα!
Επικοινωνία
Η αλληλεπιδραστική επικοινωνία παρέχει συνεχείς ευκαιρίες συζήτησης με τα παιδιά και τους επιτρέπει να εκφράσουν τις ιδέες αλλά και τις ανησυχίες τους. Μέσω του διαλόγου μπορείτε να αφουγκραστείτε τις σκέψεις αλλά και τις συλλογιστικές και διαλογιστικές ικανότητες των παιδιών σας. Πολλές φορές οι γονείς εκπλήσσονται με τις αποφάσεις και συμπεριφορές των παιδιών τους και αυτό συμβαίνει διότι οι γονείς δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τις απόψεις και αντιλήψεις των παιδιών τους. Είναι καλό λοιπόν, να υιοθετήσετε μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας, ενισχύοντας την ανάπτυξη μιας υγιούς σχέσης με τα παιδιά σας.
Μερικές ιδέες:
- Διαβάστε μαζί ένα βιβλίο και συζητήστε για τους ήρωες, το κεντρικό νόημα της ιστορίας, τα συναισθήματα που βιώσατε.
- Ζωγραφίστε με δαχτυλομπογιές.
- Κάντε μια χειροτεχνία με υλικά από τη φύση.
- Φτιάξτε τα δικά σας παραμύθια και αναπαραστήστε τα.
- Παίξτε κουκλοθέατρο ή παιχνίδια ρόλων.
[/unordered_list]
Ανάπτυξη λεξιλογίου
Το αίτημα των παιδιών για μάθηση είναι πηγαίο ενώ η εξερευνητική τους διάθεση δεν εξαντλείται στα μαθήματα του σχολείου. Μπορείτε να καλλιεργήσετε και να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιο των παιδιών σας διαβάζοντάς τους φανταστικές προτάσεις και ιστορίες (που έχετε φτιάξει οι ίδιοι), διαβάζοντας μόνα τους παραμύθια με εξωτικά μέρη και μυθικά πλάσματα, κουβεντιάζοντας μαζί με τα παιδιά για γεγονότα της καθημερινότητάς τους, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να αποδώσουν το νόημα διαφόρων λέξεων. Το εύρος του λεξιλογίου των παιδιών συνδέεται άμεσα με την κατανόηση και την απόδοση νοήματος κατά τη διάρκεια της αναγνωστικής λειτουργίας.
Μερικές ιδέες:
- Παίξτε με το παιδί σας ένα παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας! Αρχικά λέτε εσείς μια λέξη π.χ. «μπρατσάκια», και το παιδί σας πρέπει να πει μια λέξη που να αρχίζει από το τελευταίο γράμμα της λέξης που είπατε. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση η λέξη θα πρέπει να αρχίζει από «α». Το παιδί σας λέει «αχινός» και ο επόμενος παίχτης πρέπει να πει μια λέξη που να αρχίζει από «σ». Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον τρόπο αυτό, ενώ μπορείτε να προσφέρετε παράλληλα επεξηγήσεις για το νόημα των λέξεων.
- Όνομα-Ζώο-Πράγμα-Φυτό! Απαραίτητα υλικά είναι κόλλες από χαρτί, μολύβια και ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ! Ο πρώτος παίχτης λέει από μέσα του την Αλφάβητο και ο άλλος τον σταματάει λέγοντας «ΣΤΟΠ». Οι παίχτες καλούνται να βρουν από μια λέξη σε κάθε κατηγορία η οποία αρχίζει από το γράμμα που σταμάτησε. Λόγω καλοκαιριού μπορείτε να αλλάξετε τις κατηγορίες και να βάλετε τέτοιες που να αναφέρονται στο καλοκαίρι. Αντί για χώρα βάλτε νησιά, αντί για πράγματα βάλτε καλοκαιρινά αντικείμενα.
- Παίξτε την κλασσική κρεμάλα (με τα δάχτυλα στην άμμο).
[/unordered_list]
Προετοιμασία για την ερχόμενη σχολική χρονιά
Καθώς τα παιδιά απολαμβάνουν στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς, ενθαρρύνετέ τα να καταγράφουν, σε ένα προσωπικό σημειωματάριο, καλοκαιρινά βιώματα και εμπειρίες τους. Τηρώντας ένα είδος χρονοδιαγράμματος, είναι μια θαυμάσια πρακτική για να μυήσει τα παιδιά στην αντίληψη της αλληλουχίας των γεγονότων. Επίσης, ενισχύει στα παιδιά το αίσθημα της ιδιωτικότητας, της αυτοαξίας και της προσωπικής ταυτότητας. Μπορούν λοιπόν να καταγράψουν τις περιπέτειές τους στην παραλία και τη θάλασσα, την επίσκεψή τους σε ένα μουσείο, την άγρια και παράξενη ομορφιά της φύσης κατά την παραμονή τους στο χωριό. Κατά αυτόν τον τρόπο ενισχύουν τις γραφοκινητικές τους ικανότητες, ενδυναμώνοντας τη δημιουργικότητα της σκέψης.
Οι παραπάνω ιδέες μπορούν να αποτελέσουν αφορμή και για άλλες δημιουργικές δραστηριότητες. Είναι ευεργετικό ο γονιός να αλληλεπιδρά και να επικοινωνεί ουσιαστικά με το παιδί κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Αξίζει να δώσετε στα παιδιά σας τη δυνατότητα να επιλέξουν και αυτά με τι θέλουν να ασχοληθούν.
Ευχές για ένα ευχάριστο και δημιουργικό καλοκαίρι!
Πηγές:
Μαργέτη Μαίρη, Ειδική Παιδαγωγός ΜΑ
http://www.patini.gr/