Δωρεάν 
Προληπτικός
Έλεγχος

Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.

Δωρεάν Έλεγχος

Δημιουργικά Σαββατοκύριακα με τα παιδιά μας!!! Όλοι περάσαμε από την παιδική ηλικία και όλοι γνωρίζουμε πως είναι να περιμένεις με αγωνία να έρθει το Σαβ/κο. Όπως εμείς, έτσι και κάθε παιδί έχει την ανάγκη για λίγες ώρες ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού, ξεκούρασης μα πάνω από όλα ανάγκη για λίγο χρόνο αλληλεπίδρασης με τους γονείς του.

Δυστυχώς το καθημερινό πρόγραμμα των “μεγάλων” είναι σε τέτοιο βαθμό βεβαρημένο που δεν επιτρέπει ή δεν χωράει ελεύθερο χρόνο με τα παιδιά. Όταν, λοιπόν, μικροί και μεγάλοι “αποδεσμευτούν” από τις υποχρεώσεις τους, τότε είναι ώρα να περάσουν λίγο χρόνο μαζί.

Παρακάτω παρατίθενται λίγες από τις δραστηριότητες που μπορούμε να περάσουμε δημιουργικά με τα παιδιά αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τις δεξιότητες τους.

  Ιστορίες – Παραμύθια

Αφηγούμαστε ιστορίες – παραμύθια, χρησιμοποιώντας τον αόριστο και συζητάμε την ιστορία με το παιδί σε παρελθοντικό χρόνο. Επικεντρωνόμαστε και δίνουμε έμφαση (είτε λεκτικά, είτε με εκφράσεις προσώπου) στα γεγονότα και στη σειρά με την οποία έγιναν και κάνουμε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας το ΤΙ – ΠΟΥ – ΠΟΤΕ – ΠΟΙΟΣ – ΓΙΑΤΙ – ΠΩΣ. Με αυτό τον τρόπο αυξάνουμε το ενδιαφέρον του παιδιού στο άκουσμα μίας ιστορίας και ενισχύουμε την ακουστική του μνήμη βάζοντας το παιδί στη διαδικασία να απαντήσει στις ερωτήσεις του συνομιλητή του.

  Χωρο-χρονικός προσανατολισμός

Συζητάμε με το παιδί αυτό που επρόκειτο να κάνουμε και το τοποθετούμε σε μέλλοντα χρόνο (π.χ το Σάββατο το βράδυ θα…., την Κυριακή το μεσημέρι πρόκειται να…. ). Του υπενθυμίζω ό,τι περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα για να κάνουμε και συζητάμε μαζί τις εντυπώσεις μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενισχύεται ο προσανατολισμός του παιδιού στο χρόνο και στο χώρο και η δυνατότητα συμμετοχής του σε ενεργούς και εποικοδομητικούς διαλόγους.

  Η ώρα των κατασκευών

Αφιερώνουμε λίγο χρόνο μέσα στη μέρα που θα κάνουμε μαζί μία δραστηριότητα σε περιβάλλον ήρεμο, χωρίς πολλά ερεθίσματα που μπορούν να διασπάσουν την προσοχή του (π.χ φτιάχνω origami, κατασκευές σε μακέτες, παίζω θέατρο φτιάχνοντας μαζί με το παιδί τους ρόλους και τα σκηνικά).

  Ακολουθία εντολών – οδηγιών

Παίζουμε παιχνίδια όπως πάζλ, επιτραπέζια με κανόνες που το παιδί οφείλει να τους ακολουθεί και να εξασκεί και άλλες ικανότητες και γνώσεις του (όπως μέτρημα, ποσότητα, σύγκριση). Επισημαίνω στο παιδί πως σκοπός μας είναι να διασκεδάσουμε και όχι απαραίτητα να υπάρχει νικητής.

  Ανάπτυξη περιγραφικού λόγου

Χρησιμοποιούμε επίθετα για να περιγράψουμε εικόνες ή καταστάσεις και ζητάμε από το παιδί να χρησιμοποιήσει και εκείνο επίθετα για να περιγράψει ένα αντικείμενο ή μία εικόνα (αυτό γίνεται και με τη μορφή παιχνιδιού. Κρύβω αντικείμενα στα χέρια μου, τα περιγράφω και ζητάω από το παιδί να τα μαντέψει και αντίστροφα)
Μερικά επίθετα/έννοιες που χρειάζεται να επαναλάβει:

[unordered_list style=”tick”]
  • ύψος: ψηλός/ κοντός (για ανθρώπους), ψηλό/χαμηλό (για κτίρια)
  • μήκος: μακρύς/ κοντός (για ρούχα)
  • βάρος: βαρύς/ ελαφρύς
  • αφή: σκληρός/ μαλακός
  • γεύση: γλυκός/ πικρός, ξινός/ αλμυρός
  • απόσταση: μακριά/ κοντά
  • ποιότητες: όμορφος, ωραίος/ άσχημος, χοντρός/ λεπτός
[/unordered_list]

  Μαθαίνω για τα επαγγέλματα

Υποδυόμενος ρόλους (π.χ οδοντίατρος, μάγειρας, ζαχαροπλάστης, αισθητικός) βάζω το παιδί στη διαδικασία να καταλάβει την έννοια και το ρόλο του κάθε επαγγέλματος . Φορώντας για παράδειγμα τον σκούφο και την ποδιά του μάγειρα, κάνω ότι μαγειρεύω χρησιμοποιώντας και κατονομάζοντας τα κουζινικά σκεύη και τα υλικά. Το παιδί έρχεται σε επαφή με κάθε υλικό μέσω της αφής ή της όσφρησης (π.χ μπαχαρικά) και απολαμβάνει ευχάριστα και δημιουργικά τη διαδικασία. Με αυτό τον τρόπο εναρμονίζεται με το περιβάλλον και μεταμορφώνεται σε μικρός καλλιτέχνης – επιστήμονας – μάστορας κοκ.

Τips

[unordered_list style=”tick”]
  • Θυμόμαστε ότι χρειάζεται να αφήνουμε το παιδί ελεύθερο για να μη νοιώθει ότι πιέζεται.
  • Δε χρειάζεται να το διορθώνουμε συνέχεια.
  • Η δική μας ευχαρίστηση στο παιχνίδι κάνει το παιδί να νοιώθει καλύτερα.
  • Πολλές φορές όταν μιλάμε για τα συναισθήματά μας (π.χ. Τι ωραία που είναι να παίζουμε αυτό το παιχνίδι. Περνάω πολύ ωραία!) το παιδί νοιώθει μεγαλύτερο ενθουσιασμό και προσπαθεί περισσότερο.
  • Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να έχει την επιλογή μεταξύ πραγμάτων, δραστηριοτήτων, παιχνιδιών που θέλετε να ασχοληθείτε.
[/unordered_list]

Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος

Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.

Δωρεάν Έλεγχος

Δημιουργικά Σαββατοκύριακα με τα παιδιά μας!!! Όλοι περάσαμε από την παιδική ηλικία και όλοι γνωρίζουμε πως είναι να περιμένεις με αγωνία να έρθει το Σαβ/κο. Όπως εμείς, έτσι και κάθε παιδί έχει την ανάγκη για λίγες ώρες ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού, ξεκούρασης μα πάνω από όλα ανάγκη για λίγο χρόνο αλληλεπίδρασης με τους γονείς του.

Δυστυχώς το καθημερινό πρόγραμμα των “μεγάλων” είναι σε τέτοιο βαθμό βεβαρημένο που δεν επιτρέπει ή δεν χωράει ελεύθερο χρόνο με τα παιδιά. Όταν, λοιπόν, μικροί και μεγάλοι “αποδεσμευτούν” από τις υποχρεώσεις τους, τότε είναι ώρα να περάσουν λίγο χρόνο μαζί.

Παρακάτω παρατίθενται λίγες από τις δραστηριότητες που μπορούμε να περάσουμε δημιουργικά με τα παιδιά αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τις δεξιότητες τους.

  Ιστορίες – Παραμύθια

Αφηγούμαστε ιστορίες – παραμύθια, χρησιμοποιώντας τον αόριστο και συζητάμε την ιστορία με το παιδί σε παρελθοντικό χρόνο. Επικεντρωνόμαστε και δίνουμε έμφαση (είτε λεκτικά, είτε με εκφράσεις προσώπου) στα γεγονότα και στη σειρά με την οποία έγιναν και κάνουμε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας το ΤΙ – ΠΟΥ – ΠΟΤΕ – ΠΟΙΟΣ – ΓΙΑΤΙ – ΠΩΣ. Με αυτό τον τρόπο αυξάνουμε το ενδιαφέρον του παιδιού στο άκουσμα μίας ιστορίας και ενισχύουμε την ακουστική του μνήμη βάζοντας το παιδί στη διαδικασία να απαντήσει στις ερωτήσεις του συνομιλητή του.

  Χωρο-χρονικός προσανατολισμός

Συζητάμε με το παιδί αυτό που επρόκειτο να κάνουμε και το τοποθετούμε σε μέλλοντα χρόνο (π.χ το Σάββατο το βράδυ θα…., την Κυριακή το μεσημέρι πρόκειται να…. ). Του υπενθυμίζω ό,τι περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα για να κάνουμε και συζητάμε μαζί τις εντυπώσεις μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενισχύεται ο προσανατολισμός του παιδιού στο χρόνο και στο χώρο και η δυνατότητα συμμετοχής του σε ενεργούς και εποικοδομητικούς διαλόγους.

  Η ώρα των κατασκευών

Αφιερώνουμε λίγο χρόνο μέσα στη μέρα που θα κάνουμε μαζί μία δραστηριότητα σε περιβάλλον ήρεμο, χωρίς πολλά ερεθίσματα που μπορούν να διασπάσουν την προσοχή του (π.χ φτιάχνω origami, κατασκευές σε μακέτες, παίζω θέατρο φτιάχνοντας μαζί με το παιδί τους ρόλους και τα σκηνικά).

  Ακολουθία εντολών – οδηγιών

Παίζουμε παιχνίδια όπως πάζλ, επιτραπέζια με κανόνες που το παιδί οφείλει να τους ακολουθεί και να εξασκεί και άλλες ικανότητες και γνώσεις του (όπως μέτρημα, ποσότητα, σύγκριση). Επισημαίνω στο παιδί πως σκοπός μας είναι να διασκεδάσουμε και όχι απαραίτητα να υπάρχει νικητής.

  Ανάπτυξη περιγραφικού λόγου

Χρησιμοποιούμε επίθετα για να περιγράψουμε εικόνες ή καταστάσεις και ζητάμε από το παιδί να χρησιμοποιήσει και εκείνο επίθετα για να περιγράψει ένα αντικείμενο ή μία εικόνα (αυτό γίνεται και με τη μορφή παιχνιδιού. Κρύβω αντικείμενα στα χέρια μου, τα περιγράφω και ζητάω από το παιδί να τα μαντέψει και αντίστροφα)
Μερικά επίθετα/έννοιες που χρειάζεται να επαναλάβει:

[unordered_list style=”tick”]
  • ύψος: ψηλός/ κοντός (για ανθρώπους), ψηλό/χαμηλό (για κτίρια)
  • μήκος: μακρύς/ κοντός (για ρούχα)
  • βάρος: βαρύς/ ελαφρύς
  • αφή: σκληρός/ μαλακός
  • γεύση: γλυκός/ πικρός, ξινός/ αλμυρός
  • απόσταση: μακριά/ κοντά
  • ποιότητες: όμορφος, ωραίος/ άσχημος, χοντρός/ λεπτός
[/unordered_list]

  Μαθαίνω για τα επαγγέλματα

Υποδυόμενος ρόλους (π.χ οδοντίατρος, μάγειρας, ζαχαροπλάστης, αισθητικός) βάζω το παιδί στη διαδικασία να καταλάβει την έννοια και το ρόλο του κάθε επαγγέλματος . Φορώντας για παράδειγμα τον σκούφο και την ποδιά του μάγειρα, κάνω ότι μαγειρεύω χρησιμοποιώντας και κατονομάζοντας τα κουζινικά σκεύη και τα υλικά. Το παιδί έρχεται σε επαφή με κάθε υλικό μέσω της αφής ή της όσφρησης (π.χ μπαχαρικά) και απολαμβάνει ευχάριστα και δημιουργικά τη διαδικασία. Με αυτό τον τρόπο εναρμονίζεται με το περιβάλλον και μεταμορφώνεται σε μικρός καλλιτέχνης – επιστήμονας – μάστορας κοκ.

Τips

[unordered_list style=”tick”]
  • Θυμόμαστε ότι χρειάζεται να αφήνουμε το παιδί ελεύθερο για να μη νοιώθει ότι πιέζεται.
  • Δε χρειάζεται να το διορθώνουμε συνέχεια.
  • Η δική μας ευχαρίστηση στο παιχνίδι κάνει το παιδί να νοιώθει καλύτερα.
  • Πολλές φορές όταν μιλάμε για τα συναισθήματά μας (π.χ. Τι ωραία που είναι να παίζουμε αυτό το παιχνίδι. Περνάω πολύ ωραία!) το παιδί νοιώθει μεγαλύτερο ενθουσιασμό και προσπαθεί περισσότερο.
  • Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να έχει την επιλογή μεταξύ πραγμάτων, δραστηριοτήτων, παιχνιδιών που θέλετε να ασχοληθείτε.
[/unordered_list]