Δωρεάν 
Προληπτικός
Έλεγχος

Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.

Δωρεάν Έλεγχος

Βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας. Ο δάσκαλος, ο καθηγητής και ο νηπιαγωγός έχουν  να διαχειριστούν μια μεγάλη πρόκληση. Θα πρέπει  να «ικανοποιήσουν» τις ανάγκες όλων των μαθητών τους  για να έχουν το κατάλληλο επίπεδο εγρήγορσης και προσοχής με τελικό προϊόν την μάθηση. Υπάρχει επίσημο πρόγραμμα μαθημάτων και διδακτέας ύλης, το οποίο συμβαδίζει με τον ρυθμό μάθησης του μέσου μαθητή. Αυτό αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για κάποια παιδιά που μπορεί να παρουσιάζουν ήπιες ή και πιο σοβαρές διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας.

Ο εκπαιδευτικός σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να αφιερώσει αρκετό χρόνο και ενέργεια για να εντοπίσει και να αναλύσει τις δυσκολίες του κάθε μαθητή.  Στην συνέχεια θα πρέπει να  σχεδιάσει εξατομικευμένες στρατηγικές παρέμβασης και εμπειρίες μάθησης καθώς επίσης και να προσαρμόσει  κατάλληλα το περιβάλλον μάθησης.

Στόχος είναι η βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας, έτσι ώστε η αίσθηση να καταγράφεται και να ρυθμίζεται με επιτυχία.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

  Κάθε πρωί θα πρέπει να ορίζετε το πρόγραμμα της ημέρας. Επισημάνετε οποιαδήποτε αλλαγή πρόκειται να γίνει. Οργανώστε έναν πίνακα με οπτικούς κώδικες που θα οργανώνουν το πρόγραμμα κάθε παιδιού, μια λίστα για παράδειγμα με τα μαθήματα ή τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν.

  Να είστε σταθεροί και κάθετοι με ξεκάθαρους χρόνους έναρξης και λήξης δραστηριοτήτων καθώς επίσης και σταθερά κριτήρια ολοκλήρωσης των «εργασιών».

   Δίνετε απλές λεκτικές οδηγίες , βήμα-βήμα. Ζητήστε από τα παιδιά να επαναλάβουν τα βήματα. Βεβαιωθείτε πριν προχωρήσετε στη εκτέλεση, πως όλα τα παιδιά έχουν κατανοήσει τις οδηγίες.

  Χρησιμοποιείστε σταθερά την ίδια τακτική μάθησης.

.

  Δώστε χρόνο για πειραματισμό και για να βιώσει την δραστηριότητα επαρκώς το κάθε παιδί. -Δώστε χρόνο για επιτυχημένες επαναλήψεις. Είναι σημαντικό να τα καταφέρνεις σταθερά!

  Προσέξτε όμως να αλλάζετε ή να προσαρμόζετε την εργασία, την άσκηση ή την δραστηριότητα προτού οι μαθητές «βαρεθούν». Είναι εξίσου σημαντικό η ενασχόληση να δείχνει ενδιαφέρουσα  και να αποτελεί πρόκληση για το παιδί.

  Φροντίστε να διδάξετε νέες έννοιες στην αρχή της ώρας του μαθήματος, τότε που οι μαθητές θα πρέπει να είναι πιο «φρέσκοι».

  Μάθετε να αποκωδικοποιείτε τις στάσεις σώματος ή τις εκφράσεις του προσώπου που μπορεί να έχουν οι μαθητές κατά την διάρκεια του μαθήματος. Έτσι θα μπορέσετε να λειτουργήσετε  προληπτικά και να προλάβετε τυχόν διασπάσεις της προσοχής, προσφέροντας έγκαιρα ένα στοματικό ή κινητικό διάλειμμα και ρυθμίζοντας το επίπεδο εγρήγορσης (αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω).

  Προσαρμόστε το περιβάλλον της τάξης. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται το παιδί να συγκεντρώνει την προσοχή του επαρκώς πρέπει να είναι λιτό, να προφυλάσσεται από ακουστικά ερεθίσματα και να έχει την κατάλληλη θερμοκρασία. Πειραματιστείτε  με τις θέσεις που επιλέγετε να καθίσουν οι μαθητές και με ποιόν. Η οπτική γωνία και η  αλληλεπίδραση είναι σημαντική.

ΚΙΝΗΣΗ

Τα συχνά κινητικά διαλείμματα έχουν σημαντικό ρόλο στην ρύθμιση της εγρήγορσης της προσοχής. Η κίνηση είναι απαραίτητο στοιχείο του καθημερινού προγράμματος κάθε παιδιού.

Η κίνηση ρυθμίζει, οργανώνει, κοινωνικοποιεί και αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της σκέψης. Συχνά κινητικά διαλείμματα λοιπόν ακόμη και μέσα στην τάξη, είναι απαραίτητα. Ζητήστε από τους μαθητές σας, να κάνουν επιτόπου πηδηματάκια πολύ πολύ ψηλά ή γύρω από τον εαυτό τους πριν από την έναρξη μια εργασίας που θα απαιτεί σταθερή καθιστή θέση για αρκετό χρονικό διάστημα. Ζητήστε από τον μαθητή που δείχνει υποτονικός ή υπερδραστήριος να μοιράζει τις εργασίες των συμμαθητών του ή να σβήνει τον πίνακα, έτσι ώστε να κινείται στον χώρο λειτουργικά.

ΣΤΟΜΑ

Το στόμα είναι ένας από τους κυριότερους ρυθμιστές. Βελτιώνει κατάλληλα την οργάνωση και την προσοχή. Ενισχύστε την ρόφηση (π.χ. χυμό), το δάγκωμα και την μάσηση(π.χ. τσίχλα, καραμέλα).

Είναι γνωστό πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Θα πρέπει να γνωρίζει πως συχνά τα παιδιά με δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας παρακολουθούν εξατομικευμένα  προγράμματα  θεραπευτικής παρέμβασης και είναι σημαντικό θεραπευτές, εκπαιδευτικοί και γονείς να είναι σύμμαχοι.  Ο εκπαιδευτικός μπορεί και πρέπει να συμβουλεύεται τον ειδικό παιδαγωγό, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή  και ψυχολόγο του παιδιού και της οικογένειας μιας και μπορεί να συλλέξει σημαντικές πληροφορίες για το μαθησιακό προφίλ του μαθητή του, την φύση της δυσκολίας, τα κίνητρα και τις γενικότερες επιδόσεις του.


ΠΗΓΗ

Αισθητηριακή ολοκλήρωση Εφαρμογές στο σπίτι και στην τάξη.
 
.

Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος

Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.

Δωρεάν Έλεγχος

Βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας. Ο δάσκαλος, ο καθηγητής και ο νηπιαγωγός έχουν  να διαχειριστούν μια μεγάλη πρόκληση. Θα πρέπει  να «ικανοποιήσουν» τις ανάγκες όλων των μαθητών τους  για να έχουν το κατάλληλο επίπεδο εγρήγορσης και προσοχής με τελικό προϊόν την μάθηση. Υπάρχει επίσημο πρόγραμμα μαθημάτων και διδακτέας ύλης, το οποίο συμβαδίζει με τον ρυθμό μάθησης του μέσου μαθητή. Αυτό αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για κάποια παιδιά που μπορεί να παρουσιάζουν ήπιες ή και πιο σοβαρές διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας.

Ο εκπαιδευτικός σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να αφιερώσει αρκετό χρόνο και ενέργεια για να εντοπίσει και να αναλύσει τις δυσκολίες του κάθε μαθητή.  Στην συνέχεια θα πρέπει να  σχεδιάσει εξατομικευμένες στρατηγικές παρέμβασης και εμπειρίες μάθησης καθώς επίσης και να προσαρμόσει  κατάλληλα το περιβάλλον μάθησης.

Στόχος είναι η βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας, έτσι ώστε η αίσθηση να καταγράφεται και να ρυθμίζεται με επιτυχία.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

  Κάθε πρωί θα πρέπει να ορίζετε το πρόγραμμα της ημέρας. Επισημάνετε οποιαδήποτε αλλαγή πρόκειται να γίνει. Οργανώστε έναν πίνακα με οπτικούς κώδικες που θα οργανώνουν το πρόγραμμα κάθε παιδιού, μια λίστα για παράδειγμα με τα μαθήματα ή τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν.

  Να είστε σταθεροί και κάθετοι με ξεκάθαρους χρόνους έναρξης και λήξης δραστηριοτήτων καθώς επίσης και σταθερά κριτήρια ολοκλήρωσης των «εργασιών».

   Δίνετε απλές λεκτικές οδηγίες , βήμα-βήμα. Ζητήστε από τα παιδιά να επαναλάβουν τα βήματα. Βεβαιωθείτε πριν προχωρήσετε στη εκτέλεση, πως όλα τα παιδιά έχουν κατανοήσει τις οδηγίες.

  Χρησιμοποιείστε σταθερά την ίδια τακτική μάθησης.

.

  Δώστε χρόνο για πειραματισμό και για να βιώσει την δραστηριότητα επαρκώς το κάθε παιδί. -Δώστε χρόνο για επιτυχημένες επαναλήψεις. Είναι σημαντικό να τα καταφέρνεις σταθερά!

  Προσέξτε όμως να αλλάζετε ή να προσαρμόζετε την εργασία, την άσκηση ή την δραστηριότητα προτού οι μαθητές «βαρεθούν». Είναι εξίσου σημαντικό η ενασχόληση να δείχνει ενδιαφέρουσα  και να αποτελεί πρόκληση για το παιδί.

  Φροντίστε να διδάξετε νέες έννοιες στην αρχή της ώρας του μαθήματος, τότε που οι μαθητές θα πρέπει να είναι πιο «φρέσκοι».

  Μάθετε να αποκωδικοποιείτε τις στάσεις σώματος ή τις εκφράσεις του προσώπου που μπορεί να έχουν οι μαθητές κατά την διάρκεια του μαθήματος. Έτσι θα μπορέσετε να λειτουργήσετε  προληπτικά και να προλάβετε τυχόν διασπάσεις της προσοχής, προσφέροντας έγκαιρα ένα στοματικό ή κινητικό διάλειμμα και ρυθμίζοντας το επίπεδο εγρήγορσης (αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω).

  Προσαρμόστε το περιβάλλον της τάξης. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται το παιδί να συγκεντρώνει την προσοχή του επαρκώς πρέπει να είναι λιτό, να προφυλάσσεται από ακουστικά ερεθίσματα και να έχει την κατάλληλη θερμοκρασία. Πειραματιστείτε  με τις θέσεις που επιλέγετε να καθίσουν οι μαθητές και με ποιόν. Η οπτική γωνία και η  αλληλεπίδραση είναι σημαντική.

ΚΙΝΗΣΗ

Τα συχνά κινητικά διαλείμματα έχουν σημαντικό ρόλο στην ρύθμιση της εγρήγορσης της προσοχής. Η κίνηση είναι απαραίτητο στοιχείο του καθημερινού προγράμματος κάθε παιδιού.

Η κίνηση ρυθμίζει, οργανώνει, κοινωνικοποιεί και αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της σκέψης. Συχνά κινητικά διαλείμματα λοιπόν ακόμη και μέσα στην τάξη, είναι απαραίτητα. Ζητήστε από τους μαθητές σας, να κάνουν επιτόπου πηδηματάκια πολύ πολύ ψηλά ή γύρω από τον εαυτό τους πριν από την έναρξη μια εργασίας που θα απαιτεί σταθερή καθιστή θέση για αρκετό χρονικό διάστημα. Ζητήστε από τον μαθητή που δείχνει υποτονικός ή υπερδραστήριος να μοιράζει τις εργασίες των συμμαθητών του ή να σβήνει τον πίνακα, έτσι ώστε να κινείται στον χώρο λειτουργικά.

ΣΤΟΜΑ

Το στόμα είναι ένας από τους κυριότερους ρυθμιστές. Βελτιώνει κατάλληλα την οργάνωση και την προσοχή. Ενισχύστε την ρόφηση (π.χ. χυμό), το δάγκωμα και την μάσηση(π.χ. τσίχλα, καραμέλα).

Είναι γνωστό πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Θα πρέπει να γνωρίζει πως συχνά τα παιδιά με δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας παρακολουθούν εξατομικευμένα  προγράμματα  θεραπευτικής παρέμβασης και είναι σημαντικό θεραπευτές, εκπαιδευτικοί και γονείς να είναι σύμμαχοι.  Ο εκπαιδευτικός μπορεί και πρέπει να συμβουλεύεται τον ειδικό παιδαγωγό, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή  και ψυχολόγο του παιδιού και της οικογένειας μιας και μπορεί να συλλέξει σημαντικές πληροφορίες για το μαθησιακό προφίλ του μαθητή του, την φύση της δυσκολίας, τα κίνητρα και τις γενικότερες επιδόσεις του.


ΠΗΓΗ

Αισθητηριακή ολοκλήρωση Εφαρμογές στο σπίτι και στην τάξη.
 
.