Δωρεάν
Προληπτικός
Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
.
Tα παιδιά από την ηλικία των 6 μηνών αρχίζουν σταθερά να δείχνουν ενδιαφέρον
και εκφράζουν σωματικά τη διάθεση τους να συμμετέχουν στη διαδικασία του φαγητού τοποθετώντας τα χεράκια τους στο μπιμπερό και προσπαθώντας να το κρατήσουν.
Από 8 μηνών μπορούν να συγκρατούν το μπιμπερό τους και αρχίζουν να παίρνουν συχνά και απρόσμενα πρωτοβουλίες κατά την διάρκεια του φαγητού.
Αρχίζουν να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το φαγητό και τους αρέσει να τρώνε με χρήση δακτύλων (finger food). Μπορούν να συγκρατούν ένα μαλακό μπισκότο και να δαγκώνουν σιγά- σιγά. Όσο βελτιώνεται ο έλεγχος του κορμού τους και η καθιστή θέση είναι όλο και πιο σταθερή τόσο τα χεράκια τους αρχίζουν να λειτουργούν πιο συντονισμένα.
Στους 12 μήνες το παιδί προτιμά να τρώει με τα δακτυλάκια του (finger food)
και μερικές φορές μπορεί να αρνείται την τροφή από άλλους, του αρέσει να είναι αυτόνομο με κάθε τίμημα! Πολλές φορές λερώνεται και λερώνει αλλά το απολαμβάνει!
Από 15-18 μηνών το παιδί αρχίζει να χειρίζεται και το κουτάλι μεταφέροντας με αυτό τροφές.
Παίξτε με γιαούρτι ή κρεμούλα τοποθετώντας μέσα τους ένα μικρό λαχταριστό κομμάτι μπισκότου ή σοκολάτας και προκαλέστε το παιδάκι σας να το μαζέψει με το κουτάλι του. Όταν λερώνεται προτρέψτε το να μαζέψει την τροφή με μια κυκλική κίνηση της γλώσσας του γύρω από τα χειλάκια και μετά σκουπίστε ότι απέμεινε ή μαζέψτε με το κουτάλι. Φροντίστε να χρησιμοποιείται κουτάλι στο κατάλληλο μέγεθος και πιάτο με βεντούζα. Έτσι αυξάνεται τις πιθανότητες σωστής χρήσης .
Από τους 24 μήνες μπορεί να χρησιμοποιεί με άνεση κουπίτσα χωρίς καπάκι για να πίνει γάλα ή χυμό και μπορεί να ρουφά από καλαμάκι .
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία ειδών κούπας στο εμπόριο. Η πρώτη κούπα που θα μάθει να πίνει ανεξάρτητα θα πρέπει να έχει καπάκι και στόμιο εκροής . Αργότερα φροντίστε η κουπίτσα που θα χρησιμοποιεί να έχει είτε λαβές είτε να είναι τόσο στενή ώστε να κλείνει καλά η παλάμη του χεριού του για να τη συγκρατεί άνετα. Τυχόν απώλειες θα μειώνονται σταδιακά. Ελαττώστε την ποσότητα υγρού. Αρχικά μπορείτε να τοποθετείτε λίγο- λίγο γάλα ή χυμό . Έτσι θα ναι πιο ελαφρύ και θα μειώνονται οι πιθανότητες για απώλειες στις πρώτες προσπάθειές του. Έχετε υπομονή και μην σταματάτε να τους δίνετε ευκαιρίες.
Μεταξύ 30-36 μηνών το παιδί αρχίζει να προτιμά το πιρούνι και το χρησιμοποιεί πραγματοποιώντας αρκετές επιτυχημένες προσπάθειες.
Καθιερώστε καθημερινά δεκατιανό ή απογευματινό ένα snack με φρούτα, μπανάνα ή φράουλα σε ροδέλες , μήλο ή αχλάδι σε κύβους ή λαχανικά βραστή πατάτα ή καρότο σε ροδέλες , αγγουράκι και πάριζα σε κύβους . Τροφές με βιταμίνες αλλά και κατάλληλες για εξάσκηση. Το πιάτο και το πιρούνι σε αυτή την φάση παίζει σημαντικό ρόλο, όσο πιο βαθύ και σταθερό είναι τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχημένης σύλληψης .
Η στιγμή που το παιδάκι σας θα χρησιμοποιεί τα δικά του μαχαιροπίρουνα είναι ένα τεράστιο βήμα στην καθημερινότητα του γεύματός του…
Πηγές
Supporting children with co-ordination difficulties , David Fulton , Hull Learning Services , 2004Development of children occupation , Jane Case- Smith , Occupational therapy for children , Mosby, 2010
Activities of daily living , Jane Shepherd , Occupational therapy for children, Mosby, 2010
Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
.
Tα παιδιά από την ηλικία των 6 μηνών αρχίζουν σταθερά να δείχνουν ενδιαφέρον
και εκφράζουν σωματικά τη διάθεση τους να συμμετέχουν στη διαδικασία του φαγητού τοποθετώντας τα χεράκια τους στο μπιμπερό και προσπαθώντας να το κρατήσουν.
Από 8 μηνών μπορούν να συγκρατούν το μπιμπερό τους και αρχίζουν να παίρνουν συχνά και απρόσμενα πρωτοβουλίες κατά την διάρκεια του φαγητού.
Αρχίζουν να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το φαγητό και τους αρέσει να τρώνε με χρήση δακτύλων (finger food). Μπορούν να συγκρατούν ένα μαλακό μπισκότο και να δαγκώνουν σιγά- σιγά. Όσο βελτιώνεται ο έλεγχος του κορμού τους και η καθιστή θέση είναι όλο και πιο σταθερή τόσο τα χεράκια τους αρχίζουν να λειτουργούν πιο συντονισμένα.
Στους 12 μήνες το παιδί προτιμά να τρώει με τα δακτυλάκια του (finger food)
και μερικές φορές μπορεί να αρνείται την τροφή από άλλους, του αρέσει να είναι αυτόνομο με κάθε τίμημα! Πολλές φορές λερώνεται και λερώνει αλλά το απολαμβάνει!
Από 15-18 μηνών το παιδί αρχίζει να χειρίζεται και το κουτάλι μεταφέροντας με αυτό τροφές.
Παίξτε με γιαούρτι ή κρεμούλα τοποθετώντας μέσα τους ένα μικρό λαχταριστό κομμάτι μπισκότου ή σοκολάτας και προκαλέστε το παιδάκι σας να το μαζέψει με το κουτάλι του. Όταν λερώνεται προτρέψτε το να μαζέψει την τροφή με μια κυκλική κίνηση της γλώσσας του γύρω από τα χειλάκια και μετά σκουπίστε ότι απέμεινε ή μαζέψτε με το κουτάλι. Φροντίστε να χρησιμοποιείται κουτάλι στο κατάλληλο μέγεθος και πιάτο με βεντούζα. Έτσι αυξάνεται τις πιθανότητες σωστής χρήσης .
Από τους 24 μήνες μπορεί να χρησιμοποιεί με άνεση κουπίτσα χωρίς καπάκι για να πίνει γάλα ή χυμό και μπορεί να ρουφά από καλαμάκι .
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία ειδών κούπας στο εμπόριο. Η πρώτη κούπα που θα μάθει να πίνει ανεξάρτητα θα πρέπει να έχει καπάκι και στόμιο εκροής . Αργότερα φροντίστε η κουπίτσα που θα χρησιμοποιεί να έχει είτε λαβές είτε να είναι τόσο στενή ώστε να κλείνει καλά η παλάμη του χεριού του για να τη συγκρατεί άνετα. Τυχόν απώλειες θα μειώνονται σταδιακά. Ελαττώστε την ποσότητα υγρού. Αρχικά μπορείτε να τοποθετείτε λίγο- λίγο γάλα ή χυμό . Έτσι θα ναι πιο ελαφρύ και θα μειώνονται οι πιθανότητες για απώλειες στις πρώτες προσπάθειές του. Έχετε υπομονή και μην σταματάτε να τους δίνετε ευκαιρίες.
Μεταξύ 30-36 μηνών το παιδί αρχίζει να προτιμά το πιρούνι και το χρησιμοποιεί πραγματοποιώντας αρκετές επιτυχημένες προσπάθειες.
Καθιερώστε καθημερινά δεκατιανό ή απογευματινό ένα snack με φρούτα, μπανάνα ή φράουλα σε ροδέλες , μήλο ή αχλάδι σε κύβους ή λαχανικά βραστή πατάτα ή καρότο σε ροδέλες , αγγουράκι και πάριζα σε κύβους . Τροφές με βιταμίνες αλλά και κατάλληλες για εξάσκηση. Το πιάτο και το πιρούνι σε αυτή την φάση παίζει σημαντικό ρόλο, όσο πιο βαθύ και σταθερό είναι τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχημένης σύλληψης .
Η στιγμή που το παιδάκι σας θα χρησιμοποιεί τα δικά του μαχαιροπίρουνα είναι ένα τεράστιο βήμα στην καθημερινότητα του γεύματός του…
Πηγές
Supporting children with co-ordination difficulties , David Fulton , Hull Learning Services , 2004Development of children occupation , Jane Case- Smith , Occupational therapy for children , Mosby, 2010
Activities of daily living , Jane Shepherd , Occupational therapy for children, Mosby, 2010