Δωρεάν
Προληπτικός
Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
“Η ανάγνωση είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές μάθησης και η γραφή ένα από τα βασικότερα μέσα για να αποδώσεις αυτό που έχεις μάθει.”
Η ανάπτυξη της ανάγνωσης και της γραφής ως βασικές δεξιότητες μάθησης αναδεικνύονται κατά την πρώτην επάφη του παιδιού με το σχολικό περιβάλλον. Εκεί, το παιδί τις ανακαλύπτει μέσα από τη διδασκαλία και τις ερμηνεύει ως σχολικές υποχρεώσεις…
Ο ρόλος του γονέα στη διαδικασία της μάθησης είναι ευρύτερος και καλείται να αναπτύξει μέσα από την καθημερινότητα τις μαθησιακές δεξιότητες του παιδιού.
Διαβάζω στο σπίτι
Η μητέρα της Κατερίνας κάθε βράδυ της διαβάζει λίγο από το αγαπημένο της βιβλίο. Η ίδια δυσκολεύεται να το διαβάσει μόνη της. Σε λίγες μέρες θα βγει και η ιστορία του και σε ταινία και η Κατερίνα περιμένει με αγωνία να την παρακολουθήσει με τους φίλους της. Πολλές φορές της αρέσει να συζητάει με τη μητέρα της με αφορμή την ιστορία αυτού του βιβλίου…
- Βοηθήστε να αναπτύξει το παιδί μια καλή σχέση με το διάβασμα μέσα από την καθημερινή επαφή με το βιβλίο από μικρή ηλικία.
- Διαβάζετε στο παιδί σας καθημερινά.
- Προκαλέστε το να διαβάζει επιγραφές καταστημάτων, τίτλους βιβλίων και εφημερίδων και ζητήστε του να κόψει λέξεις και να φτιάξει κολάζ με μια πρόταση που αγαπά.
- Αν του διαβάζετε εξωσχολικά βιβλία που έχουν γίνει κινηματογραφικές ταινίες, μην παραλείψετε να δείτε την αντίστοιχη ταινία.
- Εκτυπώστε του από το διαδίκτυο στίχους από αγαπημένα του τραγούδια και βάλετε το κομμάτι να παίζει ενώ το παιδί διαβάζει τους στίχους.
- Συνδυάστε την ανάγνωση με θεατρικότητα και εκφραστείτε με το πρόσωπο και το σώμα σας!
- Κάνετε βιωματική τη μάθηση! Πηγαίνετε το παιδί να δει και να επισκεφθεί χώρους που σχετίζονται με το θέμα που διαβάζετε (πχ.τα ζώα στον ζωολογικό κήπο).
- Κατά την ανάγνωση, να εξηγείτε ό, τι το παιδί δεν καταλαβαίνει αμέσως.
- Συζητήστε για αυτό που διαβάσατε, ώρες ή μέρες μετά την ανάγνωση ή αναφερθείτε σε αυτό με κάποια αφορμή (πχ” Θυμάσαι που διαβάσαμε για …..).
Γράφω στο σπίτι
Ο Αλέκος είναι ένα πολύ δραστήριο και κοινωνικό αγόρι. Μόλις έμαθε ότι στο σχολείο θα εκδοθεί μαθητική εφημερίδα έσπευσε να αναλάβει αρμοδιότητες.Έτσι λοιπόν του ανατέθηκε να γράφει στον υπολογιστή όλα τα άρθρα των δημοσιογράφων-συμμαθητών του. Ευτυχώς που υπάρχει και ο υπολογιστής, γιατί αν έπρεπε να γράψει με χαρτί και μολύβι, μάλλον θα παρατούσε αυτή τη θέση που τόσο πολύ του άρεσε…!
- Ενθαρρύνετε το παιδί να γράφει στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με οποιαδήποτε αφορμή, αρκεί να γράφει.
- Με την αυτόματη διόρθωση, δεν θα έχει το άγχος του ορθογραφικού λάθους και θα έρχεται σε οπτική επαφή με τις λέξεις στην ορθογραφημένη τους μορφή.
- Όταν το παιδί ζητήσει τη βοήθεια σας στην ορθογράφηση μιας λέξης, δίνετε αμέσως το σωστό τύπο και μην το αφήνετε να ταλαιπωρείται αναζητώντας τον. Εαν το παιδί δεν μπορεί να τον ανακαλέσει αυτόματα, κάνετε το εσείς για αυτό. Το βοηθάτε να αποφεύγει τις μικρές αποτυχίες, που κοστίζουν ακριβά.
- Προσκαλέστε το παιδί να εξασκηθεί στο γράψιμο με κάθε ευκαιρία. Προτείνετέ του να γράψει μια ευχετήρια κάρτα σε ένα φίλο του, τη λίστα με τα ψώνια ή μια λίστα με πράγματα που θέλει να κάνει μέσα στο Σαββατοκύριακο κλπ.
- Αγοράστε μαζί στυλό και μολύβια.Τα παιδιά αγαπούν τα καινούρια σχολικά εργαλεία.
- Τοποθετήστε έναν πίνακα στο χώρο της κουζίνας και ζητήστε του να γράφει το καθημερινό σας μενού!
Σε περίπτωση που το παιδί δεν ανταποκρίνεται θετικά στη διαδικασία της ανάγνωσης και της γραφής και συχνά είναι αρνητικό προς αυτές, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, ώστε να ελέγξετε τις μαθησιακές δεξιότητες του παιδιού σας.
Βιβλιογραφία-πηγές
Robert Frank, ph.d,psycologist &Kathryn E.Livingston “Η μυστική ζωή ενός δυσλεκτικού παιδιού” (εκδόσεις
Θυμάρι 2005)
Huston,Anne Marshall “Understanding Dyslexia:Α practical Approach for parents and teachers” (Madison
Books ,1992)
www.interdys.org
www.chiourea.gr
Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
“Η ανάγνωση είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές μάθησης και η γραφή ένα από τα βασικότερα μέσα για να αποδώσεις αυτό που έχεις μάθει.”
Η ανάπτυξη της ανάγνωσης και της γραφής ως βασικές δεξιότητες μάθησης αναδεικνύονται κατά την πρώτην επάφη του παιδιού με το σχολικό περιβάλλον. Εκεί, το παιδί τις ανακαλύπτει μέσα από τη διδασκαλία και τις ερμηνεύει ως σχολικές υποχρεώσεις…
Ο ρόλος του γονέα στη διαδικασία της μάθησης είναι ευρύτερος και καλείται να αναπτύξει μέσα από την καθημερινότητα τις μαθησιακές δεξιότητες του παιδιού.
Διαβάζω στο σπίτι
Η μητέρα της Κατερίνας κάθε βράδυ της διαβάζει λίγο από το αγαπημένο της βιβλίο. Η ίδια δυσκολεύεται να το διαβάσει μόνη της. Σε λίγες μέρες θα βγει και η ιστορία του και σε ταινία και η Κατερίνα περιμένει με αγωνία να την παρακολουθήσει με τους φίλους της. Πολλές φορές της αρέσει να συζητάει με τη μητέρα της με αφορμή την ιστορία αυτού του βιβλίου…
- Βοηθήστε να αναπτύξει το παιδί μια καλή σχέση με το διάβασμα μέσα από την καθημερινή επαφή με το βιβλίο από μικρή ηλικία.
- Διαβάζετε στο παιδί σας καθημερινά.
- Προκαλέστε το να διαβάζει επιγραφές καταστημάτων, τίτλους βιβλίων και εφημερίδων και ζητήστε του να κόψει λέξεις και να φτιάξει κολάζ με μια πρόταση που αγαπά.
- Αν του διαβάζετε εξωσχολικά βιβλία που έχουν γίνει κινηματογραφικές ταινίες, μην παραλείψετε να δείτε την αντίστοιχη ταινία.
- Εκτυπώστε του από το διαδίκτυο στίχους από αγαπημένα του τραγούδια και βάλετε το κομμάτι να παίζει ενώ το παιδί διαβάζει τους στίχους.
- Συνδυάστε την ανάγνωση με θεατρικότητα και εκφραστείτε με το πρόσωπο και το σώμα σας!
- Κάνετε βιωματική τη μάθηση! Πηγαίνετε το παιδί να δει και να επισκεφθεί χώρους που σχετίζονται με το θέμα που διαβάζετε (πχ.τα ζώα στον ζωολογικό κήπο).
- Κατά την ανάγνωση, να εξηγείτε ό, τι το παιδί δεν καταλαβαίνει αμέσως.
- Συζητήστε για αυτό που διαβάσατε, ώρες ή μέρες μετά την ανάγνωση ή αναφερθείτε σε αυτό με κάποια αφορμή (πχ” Θυμάσαι που διαβάσαμε για …..).
Γράφω στο σπίτι
Ο Αλέκος είναι ένα πολύ δραστήριο και κοινωνικό αγόρι. Μόλις έμαθε ότι στο σχολείο θα εκδοθεί μαθητική εφημερίδα έσπευσε να αναλάβει αρμοδιότητες.Έτσι λοιπόν του ανατέθηκε να γράφει στον υπολογιστή όλα τα άρθρα των δημοσιογράφων-συμμαθητών του. Ευτυχώς που υπάρχει και ο υπολογιστής, γιατί αν έπρεπε να γράψει με χαρτί και μολύβι, μάλλον θα παρατούσε αυτή τη θέση που τόσο πολύ του άρεσε…!
- Ενθαρρύνετε το παιδί να γράφει στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με οποιαδήποτε αφορμή, αρκεί να γράφει.
- Με την αυτόματη διόρθωση, δεν θα έχει το άγχος του ορθογραφικού λάθους και θα έρχεται σε οπτική επαφή με τις λέξεις στην ορθογραφημένη τους μορφή.
- Όταν το παιδί ζητήσει τη βοήθεια σας στην ορθογράφηση μιας λέξης, δίνετε αμέσως το σωστό τύπο και μην το αφήνετε να ταλαιπωρείται αναζητώντας τον. Εαν το παιδί δεν μπορεί να τον ανακαλέσει αυτόματα, κάνετε το εσείς για αυτό. Το βοηθάτε να αποφεύγει τις μικρές αποτυχίες, που κοστίζουν ακριβά.
- Προσκαλέστε το παιδί να εξασκηθεί στο γράψιμο με κάθε ευκαιρία. Προτείνετέ του να γράψει μια ευχετήρια κάρτα σε ένα φίλο του, τη λίστα με τα ψώνια ή μια λίστα με πράγματα που θέλει να κάνει μέσα στο Σαββατοκύριακο κλπ.
- Αγοράστε μαζί στυλό και μολύβια.Τα παιδιά αγαπούν τα καινούρια σχολικά εργαλεία.
- Τοποθετήστε έναν πίνακα στο χώρο της κουζίνας και ζητήστε του να γράφει το καθημερινό σας μενού!
Σε περίπτωση που το παιδί δεν ανταποκρίνεται θετικά στη διαδικασία της ανάγνωσης και της γραφής και συχνά είναι αρνητικό προς αυτές, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, ώστε να ελέγξετε τις μαθησιακές δεξιότητες του παιδιού σας.
Βιβλιογραφία-πηγές
Robert Frank, ph.d,psycologist &Kathryn E.Livingston “Η μυστική ζωή ενός δυσλεκτικού παιδιού” (εκδόσεις
Θυμάρι 2005)
Huston,Anne Marshall “Understanding Dyslexia:Α practical Approach for parents and teachers” (Madison
Books ,1992)
www.interdys.org
www.chiourea.gr