Δωρεάν
Προληπτικός
Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
Από το μοναχικό παιχνίδι στο ομαδικό παιχνίδι!!!
Ηλικία | Χαρακτηρισμός παιχνιδιού | Επεξήγηση |
0-2 ετών | Μοναχικό | Παίζει μόνο. Παρατηρείται περιορισμένη αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά |
2-2,5ετών | Παθητικό | Παρατηρεί άλλα παιδιά γύρω του, αλλά δεν παίζει με αυτά |
2,5—3ετών | Παράλληλο | Παίζει παράλληλα με άλλα παιδιά, αλλά όχι μαζί τους |
3-4ετών | Συνεταιριστικό | Ξεκινά να αλληλεπιδρά με άλλα παιδιά και να συνεργάζεται στο παιχνίδι. Αναπτύσσει φιλίες και προτιμήσεις με μερικά παιδιά, ενώ με άλλα όχι. Παίζει σε μεικτές ομάδες (αγόρια και κορίτσια) |
4-6 ετών | Συνεργατικό | Παίζει με άλλα παιδιά και μοιράζεται κοινούς στόχους και κανόνες. Το παιχνίδι γίνεται πιο δύσκολο και συνήθως παίζει σε ομάδες του ίδιου φύλου. |
Στάδια του παιχνιδιού σύμφωνα με την ανάπτυξη του παιδιού:
0-6 μηνών
[unordered_list style=”tick”]- Εξετάζει τους ενήλικες
- Κρατά αντικείμενα και τα φέρνει στο στόμα του
-
Παίζει μόνο του με παιχνίδια (κουδουνίστρες, δονούμενα παιχνίδια ή παιχνίδια με έντονα χρώματα και φωτάκια), κρατώντας τα με τα δύο του χεράκια
[/unordered_list]
6-12 μηνών
[unordered_list style=”tick”]- Εξερευνά αντικείμενα μέσω του στόματος και των χεριών
- Εξερευνά τα αντικείμενα μόνο του
- Κοιτάζει και μιμείται τους ενήλικες
- Διασκεδάζει παίζοντας με τη μαμά και τον μπαμπά και μπορεί να κλάψει όταν παύει το παιχνίδι
- Αντιγράφει κινήσεις, για παράδειγμα πτώση αντικειμένων
- Του αρέσουν παιχνίδια που είναι απλά
- Παίζει με το είδωλό του στον καθρέφτη
[/unordered_list]
12-18 μηνών
[unordered_list style=”tick”]-
Μαθαίνει μέσω της δοκιμής και του λάθους, για παράδειγμα χτυπά μεταξύ τους δύο αντικείμενα και ανακαλύπτει τον ήχο που κάνουν
-
Επαναλαμβάνει ενέργειες που του προσφέρουν απόλαυση (π.χ. παλαμάκια)
-
Παρατηρεί άλλα παιδιά που παίζουν
-
Παίζει και «μιλάει» μόνο του
-
Παίζει κατά τη διάρκεια του φαγητού και δοκιμάζει την αντίδραση των γονιών το
[/unordered_list]
18 μηνών – 2 ετών
[unordered_list style=”tick”]-
Μιμείται τους γονείς του, τα αδέρφια του ή άλλα παιδάκια
-
Ενθουσιάζεται με την παρέα άλλων παιδιών, αλλά δεν ενώνει το παιχνίδι του με αυτά
-
Του αρέσουν παιχνίδια με επαναλαμβανόμενες ενέργειες (π.χ. τοποθέτηση κύβων ή τουβλάκια το ένα πάνω στο άλλο, τοποθέτηση αντικειμένων μέσα ή έξω από κουτιά, ζωγράφισμα σε πολλές σελίδες)
[/unordered_list]
2 – 3 ετών
[unordered_list style=”tick”]- Χρησιμοποιεί στο παιχνίδι του αντικείμενα, τα οποία προσποιείται πως είναι κάτι άλλο (π.χ. ένα ραβδί σαν ξίφος, ένα ξύλο σαν άλογο)
- Παίζει παράλληλα με άλλα παιδιά
- Καταλαβαίνει τι σημαίνει «δικό μου, δικό σου»
- Ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού του πηγάζει από τα παραμύθια
[/unordered_list]
3 – 4 ετών
[unordered_list style=”tick”]-
Περιμένει τη σειρά του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού
-
Συνεργάζεται με άλλα παιδάκια
-
Παρουσιάζει αυξημένη εφευρετικότητα κατά τη διάρκεια φανταστικού παιχνιδιού (π.χ. μαγειρεύει για τις κούκλες ή κάνει πως ταξιδεύει με τους πειρατές ενός πλοίου)
-
Παίζει «μαμά» και «μπαμπά»
-
Αναγνωρίζει σχήματα και χρώματα
[/unordered_list]
4 – 6 ετών
[unordered_list style=”tick”]- Επιδιώκει να ευχαριστεί τους φίλους του
- Θέλει να κάνει ότι και οι φίλοι του
- Συμμορφώνεται πιο πρόθυμα με τους κανόνες ενός παιχνιδιού
- Του αρέσουν τα παιχνίδια που εμπεριέχουν χορό, τραγούδι, υποκριτική
- Του αρέσουν επιτραπέζια παιχνίδια
[/unordered_list]
6 – 8 ετών
[unordered_list style=”tick”]- Απολαμβάνει παιχνίδια ομαδικά με κανόνες
- Επιθυμεί να παίζει παιχνίδια με παιδιά του ίδιου φύλου
- Του αρέσουν παιχνίδια που στόχο έχουν τη νίκη
[/unordered_list]
Πηγές:
www.child-development-guide.com
www.autismhellas.gr
Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
Από το μοναχικό παιχνίδι στο ομαδικό παιχνίδι!!!
Ηλικία | Χαρακτηρισμός παιχνιδιού | Επεξήγηση |
0-2 ετών | Μοναχικό | Παίζει μόνο. Παρατηρείται περιορισμένη αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά |
2-2,5ετών | Παθητικό | Παρατηρεί άλλα παιδιά γύρω του, αλλά δεν παίζει με αυτά |
2,5—3ετών | Παράλληλο | Παίζει παράλληλα με άλλα παιδιά, αλλά όχι μαζί τους |
3-4ετών | Συνεταιριστικό | Ξεκινά να αλληλεπιδρά με άλλα παιδιά και να συνεργάζεται στο παιχνίδι. Αναπτύσσει φιλίες και προτιμήσεις με μερικά παιδιά, ενώ με άλλα όχι. Παίζει σε μεικτές ομάδες (αγόρια και κορίτσια) |
4-6 ετών | Συνεργατικό | Παίζει με άλλα παιδιά και μοιράζεται κοινούς στόχους και κανόνες. Το παιχνίδι γίνεται πιο δύσκολο και συνήθως παίζει σε ομάδες του ίδιου φύλου. |
Στάδια του παιχνιδιού σύμφωνα με την ανάπτυξη του παιδιού:
0-6 μηνών
[unordered_list style=”tick”]- Εξετάζει τους ενήλικες
- Κρατά αντικείμενα και τα φέρνει στο στόμα του
-
Παίζει μόνο του με παιχνίδια (κουδουνίστρες, δονούμενα παιχνίδια ή παιχνίδια με έντονα χρώματα και φωτάκια), κρατώντας τα με τα δύο του χεράκια
[/unordered_list]
6-12 μηνών
[unordered_list style=”tick”]- Εξερευνά αντικείμενα μέσω του στόματος και των χεριών
- Εξερευνά τα αντικείμενα μόνο του
- Κοιτάζει και μιμείται τους ενήλικες
- Διασκεδάζει παίζοντας με τη μαμά και τον μπαμπά και μπορεί να κλάψει όταν παύει το παιχνίδι
- Αντιγράφει κινήσεις, για παράδειγμα πτώση αντικειμένων
- Του αρέσουν παιχνίδια που είναι απλά
- Παίζει με το είδωλό του στον καθρέφτη
[/unordered_list]
12-18 μηνών
[unordered_list style=”tick”]-
Μαθαίνει μέσω της δοκιμής και του λάθους, για παράδειγμα χτυπά μεταξύ τους δύο αντικείμενα και ανακαλύπτει τον ήχο που κάνουν
-
Επαναλαμβάνει ενέργειες που του προσφέρουν απόλαυση (π.χ. παλαμάκια)
-
Παρατηρεί άλλα παιδιά που παίζουν
-
Παίζει και «μιλάει» μόνο του
-
Παίζει κατά τη διάρκεια του φαγητού και δοκιμάζει την αντίδραση των γονιών το
[/unordered_list]
18 μηνών – 2 ετών
[unordered_list style=”tick”]-
Μιμείται τους γονείς του, τα αδέρφια του ή άλλα παιδάκια
-
Ενθουσιάζεται με την παρέα άλλων παιδιών, αλλά δεν ενώνει το παιχνίδι του με αυτά
-
Του αρέσουν παιχνίδια με επαναλαμβανόμενες ενέργειες (π.χ. τοποθέτηση κύβων ή τουβλάκια το ένα πάνω στο άλλο, τοποθέτηση αντικειμένων μέσα ή έξω από κουτιά, ζωγράφισμα σε πολλές σελίδες)
[/unordered_list]
2 – 3 ετών
[unordered_list style=”tick”]- Χρησιμοποιεί στο παιχνίδι του αντικείμενα, τα οποία προσποιείται πως είναι κάτι άλλο (π.χ. ένα ραβδί σαν ξίφος, ένα ξύλο σαν άλογο)
- Παίζει παράλληλα με άλλα παιδιά
- Καταλαβαίνει τι σημαίνει «δικό μου, δικό σου»
- Ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού του πηγάζει από τα παραμύθια
[/unordered_list]
3 – 4 ετών
[unordered_list style=”tick”]-
Περιμένει τη σειρά του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού
-
Συνεργάζεται με άλλα παιδάκια
-
Παρουσιάζει αυξημένη εφευρετικότητα κατά τη διάρκεια φανταστικού παιχνιδιού (π.χ. μαγειρεύει για τις κούκλες ή κάνει πως ταξιδεύει με τους πειρατές ενός πλοίου)
-
Παίζει «μαμά» και «μπαμπά»
-
Αναγνωρίζει σχήματα και χρώματα
[/unordered_list]
4 – 6 ετών
[unordered_list style=”tick”]- Επιδιώκει να ευχαριστεί τους φίλους του
- Θέλει να κάνει ότι και οι φίλοι του
- Συμμορφώνεται πιο πρόθυμα με τους κανόνες ενός παιχνιδιού
- Του αρέσουν τα παιχνίδια που εμπεριέχουν χορό, τραγούδι, υποκριτική
- Του αρέσουν επιτραπέζια παιχνίδια
[/unordered_list]
6 – 8 ετών
[unordered_list style=”tick”]- Απολαμβάνει παιχνίδια ομαδικά με κανόνες
- Επιθυμεί να παίζει παιχνίδια με παιδιά του ίδιου φύλου
- Του αρέσουν παιχνίδια που στόχο έχουν τη νίκη
[/unordered_list]
Πηγές:
www.child-development-guide.com
www.autismhellas.gr