Δωρεάν
Προληπτικός
Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
Συμβουλές Διδασκαλίας για παιδιά και ενήλικες με αυτισμό. Οι καλά ενημερωμένοι και εκπαιδευμένοι δάσκαλοι και θεραπευτές δημιουργούν ένα σωστό και αποτελεσματικό περιβάλλον για τη διδασκαλία και την παρέμβαση στον αυτισμό.
Πολλά άτομα με αυτισμό έχουν πολύ καλή οπτική επεξεργασία των εικόνων. Σκέφτονται με εικόνες και όχι με λέξεις. Όλες οι σκέψεις τους είναι σα βιντεοκασέτες. Οι εικόνες είναι η πρώτη γλώσσα τους και τα λόγια είναι η δεύτερή τους γλώσσα. Ουσιαστικά, είναι πιο εύκολο να ανακαλέσουν την εικόνα από τα λόγια. Μπορούν ευκολότερα να μάθουν λέξεις που αντιστοιχούν σε αντικείμενα επειδή μπορούν να φτιάξουν τη συγκεκριμένη εικόνα στο μυαλό τους. Για να μάθουν λέξεις όπως “πάνω” και “κάτω”, θα πρέπει ο δάσκαλος να τους τις “δείξει”. Για παράδειγμα, μπορεί να πάρει ένα αεροπλανάκι και να το σηκώσει ψηλά λέγοντας “πάνω”.
Αποφύγετε τις σύνθετες προφορικές οδηγίες και τις μακροσκελείς ρηματικές προτάσεις. Τα άτομα με αυτισμό έχουν δυσκολία με την απομνημόνευση της σειράς των οδηγιών. Σε περίπτωση που το παιδί μπορεί να διαβάσει, καταγράψτε τις οδηγίες σε μορφή λίστας.
Πολλά παιδιά με αυτισμό είναι επιδέξια στο σχέδιο και στον προγραμματισμό υπολογιστών. Οι συγκεκριμένες δεξιότητες θα πρέπει να ενθαρρύνονται. Είναι σημαντικό να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των ταλέντων του παιδιού. Τα ταλέντα μπορούν να μετατραπούν σε δεξιότητες και να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά για την εργασιακή τους απασχόληση.
Πολλά παιδιά με αυτισμό εστιάζουν την προσοχή τους, σε συγκεκριμένα αντικείμενα, για παράδειγμα, τα τρένα ή τους χάρτες. Ο καλύτερος τρόπος για να ασχοληθεί λειτουργικά με αυτά ένα παιδί, είναι να χρησιμοποιηθούν για την παρακίνησή του σε μια εργασία ή ένα παιχνίδι. Αν του αρέσουν τα τρένα, χρησιμοποιήστε τα, για να διδαχθεί ανάγνωση και μαθηματικά. Διαβάστε ένα βιβλίο για ένα τρένο και κάντε μαθηματικά προβλήματα με τρένα.
Χρησιμοποιήστε συγκεκριμένες οπτικές μεθόδους για να διδαχθούν τις έννοιες του χρόνου και του χώρου.
.
Πολλά αυτιστικά παιδιά δυσκολεύονται να ελέγξουν μηχανικά τις κινήσεις των χεριών τους. Το γράψιμο με το χέρι μπορεί να κουράσει και να εκνευρίσει το παιδί. Για να αποφευχθεί αυτό, μπορείτε να το μετατρέψετε σε μια πιο ευχάριστη διαδικασία χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η πληκτρολόγηση είναι σίγουρα πιο εύκολη.
Ορισμένα αυτιστικά παιδιά μαθαίνουν ανάγνωση πιο εύκολα με τη φωνολογία, ενώ άλλα μαθαίνουν καλύτερα από την απομνημόνευση ολόκληρων λέξεων. Τα παιδιά με ηχολαλία συχνά μαθαίνουν καλύτερα με κάρτες και με εικονογραφημένα βιβλία. Είναι σημαντικό να έχουμε την εικόνα και το γραπτό λόγο από την ίδια πλευρά της κάρτας.
Τα παιδιά με αυτισμό πρέπει να προστατεύονται από τους ήχους που βλάπτουν τα αυτιά τους. Οι ήχοι που προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα είναι αυτοί που προέρχονται από τα σχολικά κουδούνια, στερεοφωνικά ηχοσυστήματα, buzzer και καρέκλες που σέρνονται στο πάτωμα. Τέτοιου είδους ήχοι μπορούν να προκαλέσουν άσχημες συμπεριφορές από την πλευρά του παιδιού. Θα παρατηρήσετε ότι καλύπτει τα αυτιά του όταν κάποιος ήχος του προκαλεί ενόχληση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ελεγχθεί η ευαισθησία του παιδιού σε κάποιον ήχο αν, για παράδειγμα, ηχογραφήσετε τη σειρήνα ενός συναγερμού και την ακούει συχνά αυξάνοντας σταδιακά την ένταση του ήχου.
Μερικά αυτιστικά παιδιά ενοχλούνται από τα έντονα οπτικά ερεθίσματα και τους λαμπτήρες. Μπορούν να δουν το τρεμόπαιγμα της ηλεκτρικής ενέργειας. Για να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα, τοποθετείστε τη θέση εργασίας του παιδιού κοντά στο παράθυρο και αποφύγετε τους λαμπτήρες φθορίου.
Παιδιά με αυτισμό που έχουν έντονη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα είναι πιο ήρεμα αν τους δοθεί να φορέσουν ένα ειδικό παραγεμισμένο γιλέκο. Η πίεση από το ρούχο, βοηθά στο να ηρεμήσει το νευρικό τους σύστημα.
Μερικά άτομα με αυτισμό ανταποκρίνονται και έχουν καλύτερη επαφή με τα μάτια και την ομιλία. Ο ειδικός – γονέας, πρέπει να αλληλεπιδρά μαζί τους, ενώ αυτά βρίσκονται σε ταλάντωση πάνω σε μια κούνια ή τυλιγμένα με ένα στενό ύφασμα..
ΠΗΓΗ: www.autism.com
.
Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
Συμβουλές Διδασκαλίας για παιδιά και ενήλικες με αυτισμό. Οι καλά ενημερωμένοι και εκπαιδευμένοι δάσκαλοι και θεραπευτές δημιουργούν ένα σωστό και αποτελεσματικό περιβάλλον για τη διδασκαλία και την παρέμβαση στον αυτισμό.
Πολλά άτομα με αυτισμό έχουν πολύ καλή οπτική επεξεργασία των εικόνων. Σκέφτονται με εικόνες και όχι με λέξεις. Όλες οι σκέψεις τους είναι σα βιντεοκασέτες. Οι εικόνες είναι η πρώτη γλώσσα τους και τα λόγια είναι η δεύτερή τους γλώσσα. Ουσιαστικά, είναι πιο εύκολο να ανακαλέσουν την εικόνα από τα λόγια. Μπορούν ευκολότερα να μάθουν λέξεις που αντιστοιχούν σε αντικείμενα επειδή μπορούν να φτιάξουν τη συγκεκριμένη εικόνα στο μυαλό τους. Για να μάθουν λέξεις όπως “πάνω” και “κάτω”, θα πρέπει ο δάσκαλος να τους τις “δείξει”. Για παράδειγμα, μπορεί να πάρει ένα αεροπλανάκι και να το σηκώσει ψηλά λέγοντας “πάνω”.
Αποφύγετε τις σύνθετες προφορικές οδηγίες και τις μακροσκελείς ρηματικές προτάσεις. Τα άτομα με αυτισμό έχουν δυσκολία με την απομνημόνευση της σειράς των οδηγιών. Σε περίπτωση που το παιδί μπορεί να διαβάσει, καταγράψτε τις οδηγίες σε μορφή λίστας.
Πολλά παιδιά με αυτισμό είναι επιδέξια στο σχέδιο και στον προγραμματισμό υπολογιστών. Οι συγκεκριμένες δεξιότητες θα πρέπει να ενθαρρύνονται. Είναι σημαντικό να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των ταλέντων του παιδιού. Τα ταλέντα μπορούν να μετατραπούν σε δεξιότητες και να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά για την εργασιακή τους απασχόληση.
Πολλά παιδιά με αυτισμό εστιάζουν την προσοχή τους, σε συγκεκριμένα αντικείμενα, για παράδειγμα, τα τρένα ή τους χάρτες. Ο καλύτερος τρόπος για να ασχοληθεί λειτουργικά με αυτά ένα παιδί, είναι να χρησιμοποιηθούν για την παρακίνησή του σε μια εργασία ή ένα παιχνίδι. Αν του αρέσουν τα τρένα, χρησιμοποιήστε τα, για να διδαχθεί ανάγνωση και μαθηματικά. Διαβάστε ένα βιβλίο για ένα τρένο και κάντε μαθηματικά προβλήματα με τρένα.
Χρησιμοποιήστε συγκεκριμένες οπτικές μεθόδους για να διδαχθούν τις έννοιες του χρόνου και του χώρου.
.
Πολλά αυτιστικά παιδιά δυσκολεύονται να ελέγξουν μηχανικά τις κινήσεις των χεριών τους. Το γράψιμο με το χέρι μπορεί να κουράσει και να εκνευρίσει το παιδί. Για να αποφευχθεί αυτό, μπορείτε να το μετατρέψετε σε μια πιο ευχάριστη διαδικασία χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η πληκτρολόγηση είναι σίγουρα πιο εύκολη.
Ορισμένα αυτιστικά παιδιά μαθαίνουν ανάγνωση πιο εύκολα με τη φωνολογία, ενώ άλλα μαθαίνουν καλύτερα από την απομνημόνευση ολόκληρων λέξεων. Τα παιδιά με ηχολαλία συχνά μαθαίνουν καλύτερα με κάρτες και με εικονογραφημένα βιβλία. Είναι σημαντικό να έχουμε την εικόνα και το γραπτό λόγο από την ίδια πλευρά της κάρτας.
Τα παιδιά με αυτισμό πρέπει να προστατεύονται από τους ήχους που βλάπτουν τα αυτιά τους. Οι ήχοι που προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα είναι αυτοί που προέρχονται από τα σχολικά κουδούνια, στερεοφωνικά ηχοσυστήματα, buzzer και καρέκλες που σέρνονται στο πάτωμα. Τέτοιου είδους ήχοι μπορούν να προκαλέσουν άσχημες συμπεριφορές από την πλευρά του παιδιού. Θα παρατηρήσετε ότι καλύπτει τα αυτιά του όταν κάποιος ήχος του προκαλεί ενόχληση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ελεγχθεί η ευαισθησία του παιδιού σε κάποιον ήχο αν, για παράδειγμα, ηχογραφήσετε τη σειρήνα ενός συναγερμού και την ακούει συχνά αυξάνοντας σταδιακά την ένταση του ήχου.
Μερικά αυτιστικά παιδιά ενοχλούνται από τα έντονα οπτικά ερεθίσματα και τους λαμπτήρες. Μπορούν να δουν το τρεμόπαιγμα της ηλεκτρικής ενέργειας. Για να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα, τοποθετείστε τη θέση εργασίας του παιδιού κοντά στο παράθυρο και αποφύγετε τους λαμπτήρες φθορίου.
Παιδιά με αυτισμό που έχουν έντονη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα είναι πιο ήρεμα αν τους δοθεί να φορέσουν ένα ειδικό παραγεμισμένο γιλέκο. Η πίεση από το ρούχο, βοηθά στο να ηρεμήσει το νευρικό τους σύστημα.
Μερικά άτομα με αυτισμό ανταποκρίνονται και έχουν καλύτερη επαφή με τα μάτια και την ομιλία. Ο ειδικός – γονέας, πρέπει να αλληλεπιδρά μαζί τους, ενώ αυτά βρίσκονται σε ταλάντωση πάνω σε μια κούνια ή τυλιγμένα με ένα στενό ύφασμα..
ΠΗΓΗ: www.autism.com
.