Δωρεάν
Προληπτικός
Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
“Καλός οικονομικός διαχειριστής”, μια διαδικασία που ενισχύει την υπευθυνοποίηση, την κοινωνικότητα, την οργάνωση και τη λογική σκέψη του παιδιού.
Εξηγήστε του για τη διαφορά μεταξύ επιθυμίας και ανάγκης.
Από την προσχολική ηλικία, πριν ακόμη το παιδί μάθει να χρησιμοποιεί τα χρήματα, μιλήστε του για τους λόγους για τους οποίους καταναλώνουμε ή αγοράζουμε αγαθά. Δείξτε του τη διαφορά ανάμεσα σε αυτό που πραγματικά χρειάζεται και σε αυτό που θέλει να αποκτήσει. Χρησιμοποιείστε τις διαφημίσεις για να παίξετε το παιχνίδι “θέλω ή χρειάζομαι;“. Βάλετε στο παιχνίδι και τους φίλους του.
Εκπαιδεύστε το παιδί στη συναλλαγή χρημάτων.
Μόλις το παιδί μάθει να εκτελεί αριθμητικές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης, είναι έτοιμο να μάθει να χρησιμοποιεί τα χρήματα σε απλές συναλλαγές. Μη βιαστείτε να του εμπιστευτείτε τα χρήματα σας! Κάνετε μαζί παιχνίδια ρόλων που περιέχουν οικονομική συναλλαγή (π.χ. κάνετε τον καταστηματάρχη και εκείνο τον πελάτη και το αντίστροφο).
Ετοιμάστε μαζί τη λίστα των αγορών σας.
Χωρίστε τη λίστα σε δυο στήλες θέλω – χρειάζομαι και βοηθήστε το να καταγράψει εκείνο ένα προς ένα τα προϊόντα που θα αγοράσετε. Φροντίστε η στήλη με τα θέλω να είναι εμφανώς μικρότερη! Ονομάστε το “σχέδιο δράσης”! Έτσι θα ενισχύσετε το ενδιαφέρον του σε αυτή τη διαδικασία και δεν θα την παραλείπει ποτέ!Πριν φύγετε πάρετε μαζί τα “όπλα” σας , τα εκπτωτικά σας κουπόνια.
Βγείτε μαζί του στην αγορά!
Για να ενεργήσετε με μεγαλύτερη άνεση επιλέξτε καταστήματα της γειτονιάς σας ή κάποια που σας είναι γνώριμα και επισκεφθείτε τα μαζί με τον μικρό σας “διαχειριστή”. Αφήστε σε εκείνον τη λίστα με τα ψώνια σας. Εξηγήστε του τη σχέση τιμής- ποιότητας και βάλτε τον να επιλέξει ανάμεσα σε προϊόντα. Δώστε του τη χαρά να πληρώσει ο ίδιος στο ταμείο! Θυμηθείτε να ελέγξετε και οι ίδιοι τα ρέστα….
Μιλήστε του για την αποταμίευση.
Μόλις το παιδί μάθει πώς να ξοδεύει τα χρήματα , μιλήστε του για τη σημασία της αποταμίευσης.
Συζητήστε μαζί του για το τι θα έκανε αν είχε ένα μικρό ποσό στη διάθεση του και συνδέστε την αποταμίευση με την επένδυση των χρημάτων για έναν σκοπό. Έτσι θα του δώσετε ένα ισχυρό κίνητρο. Επιλέξτε μαζί έναν κουμπαρά και κάνετε μαζί μια επενδυτική συμφωνία!!
Συνδέστε την οικονομία με την οικολογία.
Ένας καλός “οικονομικός διαχειριστής” πρέπει πρώτα να είναι καλός καταναλωτής. Εξηγήστε στο παιδί πως φροντίζοντας το περιβάλλον είναι ένας έμμεσος τρόπος να εξοικονομήσουμε χρήματα.
Μαζέψτε μαζί ανακυκλώσιμα υλικά και τοποθετείτε τα συστηματικά σε κάδους ανακύκλωσης.
Φτιάξτε συντροφιά αυτοσχέδια παιχνίδια και παίξτε όλοι μαζί.
Επιλέξτε στις αγορές σας προϊόντα από ανακυκλωμένα υλικά .
Αντικαταστήστε μαζί τις κοινές οικιακές λάμπες με λάμπες οικονομίας, κλπ
Φιλοσοφία και στάση ζωής.
Είναι πολύ σημαντικό να δείξουμε στο παιδί ,μέσα από το παράδειγμά μας , πως η σωστή οικονομική διαχείριση είναι στάση ζωής και όχι υποχρέωση που επιτάσσουν οι δύσκολοι καιροί που διανύουμε. Ας συζητήσουμε μαζί του ανοιχτά για την πραγματική αξία των πραγμάτων και τις αληθινές αξίες της ζωής .
Δωρεάν Προληπτικός Έλεγχος
Μετά τον έλεγχο ακολουθεί μια συνοπτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, συμβουλές και προτάσεις.
“Καλός οικονομικός διαχειριστής”, μια διαδικασία που ενισχύει την υπευθυνοποίηση, την κοινωνικότητα, την οργάνωση και τη λογική σκέψη του παιδιού.
Εξηγήστε του για τη διαφορά μεταξύ επιθυμίας και ανάγκης.
Από την προσχολική ηλικία, πριν ακόμη το παιδί μάθει να χρησιμοποιεί τα χρήματα, μιλήστε του για τους λόγους για τους οποίους καταναλώνουμε ή αγοράζουμε αγαθά. Δείξτε του τη διαφορά ανάμεσα σε αυτό που πραγματικά χρειάζεται και σε αυτό που θέλει να αποκτήσει. Χρησιμοποιείστε τις διαφημίσεις για να παίξετε το παιχνίδι “θέλω ή χρειάζομαι;“. Βάλετε στο παιχνίδι και τους φίλους του.
Εκπαιδεύστε το παιδί στη συναλλαγή χρημάτων.
Μόλις το παιδί μάθει να εκτελεί αριθμητικές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης, είναι έτοιμο να μάθει να χρησιμοποιεί τα χρήματα σε απλές συναλλαγές. Μη βιαστείτε να του εμπιστευτείτε τα χρήματα σας! Κάνετε μαζί παιχνίδια ρόλων που περιέχουν οικονομική συναλλαγή (π.χ. κάνετε τον καταστηματάρχη και εκείνο τον πελάτη και το αντίστροφο).
Ετοιμάστε μαζί τη λίστα των αγορών σας.
Χωρίστε τη λίστα σε δυο στήλες θέλω – χρειάζομαι και βοηθήστε το να καταγράψει εκείνο ένα προς ένα τα προϊόντα που θα αγοράσετε. Φροντίστε η στήλη με τα θέλω να είναι εμφανώς μικρότερη! Ονομάστε το “σχέδιο δράσης”! Έτσι θα ενισχύσετε το ενδιαφέρον του σε αυτή τη διαδικασία και δεν θα την παραλείπει ποτέ!Πριν φύγετε πάρετε μαζί τα “όπλα” σας , τα εκπτωτικά σας κουπόνια.
Βγείτε μαζί του στην αγορά!
Για να ενεργήσετε με μεγαλύτερη άνεση επιλέξτε καταστήματα της γειτονιάς σας ή κάποια που σας είναι γνώριμα και επισκεφθείτε τα μαζί με τον μικρό σας “διαχειριστή”. Αφήστε σε εκείνον τη λίστα με τα ψώνια σας. Εξηγήστε του τη σχέση τιμής- ποιότητας και βάλτε τον να επιλέξει ανάμεσα σε προϊόντα. Δώστε του τη χαρά να πληρώσει ο ίδιος στο ταμείο! Θυμηθείτε να ελέγξετε και οι ίδιοι τα ρέστα….
Μιλήστε του για την αποταμίευση.
Μόλις το παιδί μάθει πώς να ξοδεύει τα χρήματα , μιλήστε του για τη σημασία της αποταμίευσης.
Συζητήστε μαζί του για το τι θα έκανε αν είχε ένα μικρό ποσό στη διάθεση του και συνδέστε την αποταμίευση με την επένδυση των χρημάτων για έναν σκοπό. Έτσι θα του δώσετε ένα ισχυρό κίνητρο. Επιλέξτε μαζί έναν κουμπαρά και κάνετε μαζί μια επενδυτική συμφωνία!!
Συνδέστε την οικονομία με την οικολογία.
Ένας καλός “οικονομικός διαχειριστής” πρέπει πρώτα να είναι καλός καταναλωτής. Εξηγήστε στο παιδί πως φροντίζοντας το περιβάλλον είναι ένας έμμεσος τρόπος να εξοικονομήσουμε χρήματα.
Μαζέψτε μαζί ανακυκλώσιμα υλικά και τοποθετείτε τα συστηματικά σε κάδους ανακύκλωσης.
Φτιάξτε συντροφιά αυτοσχέδια παιχνίδια και παίξτε όλοι μαζί.
Επιλέξτε στις αγορές σας προϊόντα από ανακυκλωμένα υλικά .
Αντικαταστήστε μαζί τις κοινές οικιακές λάμπες με λάμπες οικονομίας, κλπ
Φιλοσοφία και στάση ζωής.
Είναι πολύ σημαντικό να δείξουμε στο παιδί ,μέσα από το παράδειγμά μας , πως η σωστή οικονομική διαχείριση είναι στάση ζωής και όχι υποχρέωση που επιτάσσουν οι δύσκολοι καιροί που διανύουμε. Ας συζητήσουμε μαζί του ανοιχτά για την πραγματική αξία των πραγμάτων και τις αληθινές αξίες της ζωής .